27 marca odbył się w naszej szkole projekt edukacyjny dotyczący rozmowy kwalifikacyjnej pod opieką pani Eweliny Bas. W prezentacji udział wzięli przedstawiciele klas drugich: Filip Peta, Mateusz Wendt, Aleksandra Krauz, Zuzanna Goska, Irmina Jasińska, Adrian Kubis, Anna Warzyńska, Julia Żórawska, Aniela Ostrowska i Klaudia Machnikowska. Uczniowie przedstawili etapy przygotowania do rozmowy rekrutacyjnej w przyszłych miejscach pracy. Twórcy projektu edukacyjnego chcieli, by uczniowie nie bali się dorosłości, umieli poruszać się po urzędach, szukać informacji w internecie i korzystnie zaprezentować się przed pracodawcą.
Pragnieniem każdego kandydata jest, żeby na rozmowie kwalifikacyjnej wszystko przebiegło idealnie, żeby był pewny siebie, odpowiadał na każde pytanie śpiewająco, a rozmowa zakończyła się sukcesem. Pragnienie z pewnością sensowne, ale czy jest realne? Co tak naprawdę gwarantuje powodzenie rozmów kwalifikacyjnych? Zdaniem autorów projektu konieczne jest ćwiczenie prezencji, między innymi przez odgrywanie scenek. Odegrano dwie scenki rozmowy kandydata z rekruterem, gdzie jedna zakończyła się porażką a druga sukcesem. Uczniowie wcielili się w swoje role, a lektor wskazywał i korygował najczęściej popełniane błędy przez osoby poszukujące pracy.
Wszystkim bardzo się podobało. Komisja jednogłośnie przyznała maksymalną liczbę punktów, tj. 21. Na zakończenie dyrekcja szkoły wręczyła podziękowania dla tych, którzy z pełnym zaangażowaniem wspierali tegoroczny finał WOŚP.
tekst Ewelina Bas i Marzena Kietlińska-Antoniewicz