“Przygody przedsiębiorczego Dżeka” oraz “Porwani przez ekonomię” – projekty

Edukacja ekonomiczna dzieci i młodzieży to jedno z naszych najważniejszych zadań, w końcu to oni w przyszłości stworzą nowy świat, dlatego tak istotne jest ich dobre wykształcenie i wychowanie. 

Dlatego też uczniowie naszej szkoły biorą udział w projektach edukacji ekonomicznej. Uczniowie klas 4a, 4b, 5b realizują projekt “Przygody przedsiębiorczego Dżeka”, a klasy 6a, 6b, 8a i 8c projekt “Porwani przez ekonomię”.

Projekt edukacyjny dla klas młodszych oparty na idei zawartej w książce Janusza Korczaka. Książka nie tylko porusza istotne sprawy, dotyczące handlu czy gospodarki, ale uczy samodzielnego myślenia i brania odpowiedzialności za swoje działania. W prosty sposób wyjaśnia podstawowe pojęcia ekonomii, jak np. koszty, ubezpieczenie czy bank oraz pokazuje jak skutecznie działać wspólnie z przyjaciółmi. Na lekcji wychowawczej uczniowie zapoznali się z sylwetką Janusza Korczaka oraz fragmentami książki “Przygody przedsiębiorczego Dżeka”.

Projekt “Porwani przez ekonomię” opiera się o przekaz i formułę zawartą w książce „Ekonomia dla ciekawych” napisanej przez prof.Witolda Orłowskiego – jednego z czołowych ekonomistów i komentatorów ekonomicznych w Polsce.

Klasy starsze uczestniczyły w lekcji “Pieniądz gorszy wypiera pieniądz lepszy – co Kopernik powiedziałby o kopaniu kryptowalut i inflacji” w 550 rocznicę urodzin Mikołaja Kopernika, prowadzonej przez Witolda Orłowskiego oraz w lekcjach “Sposoby na pomnażanie oszczędności – lokaty i moc procentu składanego, inflacja i co trzeba o niej wiedzieć, podstawy inwestowania” oraz “Ćwiczenia związane z liczeniem stopy zwrotu i realnej stopy procentowej – Excel” prowadzonych przez Małgorzatę Fic.