Wycieczka klas piątych do stolicy

W dniach 8 – 10 czerwca uczniowie klas piątych udali się  na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Spotkanie ze stolicą rozpoczęliśmy od zwiedzania Pałacu   w Wilanowie oraz ogrodów wokół niego. Kolejnym etapem wycieczki był Stadion Narodowy, gdzie podczas zwiedzania zapoznaliśmy się z trasą kibica. Odwiedziliśmy wszystkie miejsca stadionu, z których korzystają piłkarze podczas rozgrywek tj. boisko, trybuny, sale do udzielania wywiadów po zakończonych meczach, sale do masaży i kąpieli, szatnie, itp. Uczestnicy wykonywali  zdjęcia z koszulkami ulubionych piłkarzy.

Kolejny dzień wycieczki zaczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Dzieci mogły samodzielnie przeprowadzać doświadczenia, dzięki którym skomplikowane zjawiska zachodzące w przyrodzie stały się zrozumiałe. Nie ma tam wyznaczonych ścieżek zwiedzania, więc uczniowie sami decydowali o tym, co chcą zobaczyć. Mieli okazję przeżyć „trzęsienie ziemi”, poleżeć na łóżku fakira, ziać ogniem czy znaleźć się w samym środku ogromnej bańki mydlanej. W galerii „Świat w ruchu” mogli przekonać się, co czuł astronauta, gdy stawał na Księżycu. Natomiast galeria „Generacja” pomogła zwiedzającym poznać odpowiedź na pytanie: „Dlaczego się boimy?”. Galeria „Strefa światła” to świetne miejsce dla tych, którzy lubią zagadki kryminalne, a w galerii „Człowiek i środowisko” najważniejszym eksponatem staje się sam zwiedzający, można tam poznać granicę własnych możliwości, tajniki zmysłów i ciała. Wizytę zakończono seansem w Planetarium. Następnie udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od Placu Zamkowego i Zamku Królewskiego- niegdyś rezydencji królów, obecnie muzeum. Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy XV – wieczne kamienice oraz pomnik Syrenki, który stoi w centrum Rynku.

Ciekawą lekcję historii  przeżyliśmy ostatniego dnia wycieczki w Muzeum Powstania Warszawskiego, które powstało dla uczczenia pamięci 63 dni   powstania z 1944 roku przeciwko hitlerowskiemu okupantowi. Następnie udaliśmy się na Powązki, gdzie zostali pochowani sławni Polacy. Widzieliśmy pomniki powstańców warszawskich, zasłużonych dla kraju sportowców, aktorów, dziennikarzy. W Pałacu Kultury i Nauki wjechaliśmy na taras widokowy, by raz jeszcze – tym razem spod chmur, spojrzeć na 14Warszawę. Udaliśmy się również na Plac Piłsudskiego, gdzie przy Grobie Nieznanego Żołnierza mieliśmy okazję zobaczyć, jak odbywa się zmiana warty, zobaczyliśmy także Ogród Saski, Krzyż Papieża Jana Pawła II, Plac Teatralny. Wycieczkę zakończyliśmy spacerem po Krakowskim Przedmieściu, przy którym znajduje się Pałac Prezydencki.